reklama

Su miesta, kde aj mrchy placu...

Pozves ma do divadla, a predtym mi mailom posles, o com to je, ale nechcem citat veci ako je to najpopularnejsia hra tohto roku a hra v nej ten a ten, chcem vediet, na akom namete to vzniklo, ake udalosti reflektuje, co autorovi behalo v hlave, ked to tvoril. Chapes, som inteligentna a nestracam cas…Rande v 21. storoci? Vitajte vo svete speed-datingu. Davno uz nie toho klasickeho, kde mate na kazdeho predstavitela potencialneho partnera urcity pocet minut. Prekonane.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Dnes sa uz nikto neunuva zucastnovat sa tychto seans, tvarit sa zdvorilo a dufat. Dnes vam objekt vasmu zaujmu povie narovinu: toto chcem a takto to chcem. A mimochodom, nie si sam, tak sa snaz. Impresia je heslo. Navyse technologia 21.storocia cely proces urychluje.  

Rayovi prisla uz tretia SMS s poziadavkou, podla ktorej ONA bude zvazovat ci ma sancu, alebo nie. Na piatok vecer som si vedela predstavit aj lepsi program, ako riesit nekonecne problemy zrejme rozmaznanej babeny, ktoru ani nepoznam.Ale Ray sa dovalil ako kopa nestastia s flasou bieleho vina, co sice vyzeralo ako dobry zaciatok, ale rychlo vyslo najavo, ze je to skor sposob, ako ma podplatit, ci zvysit produktivitu mojich napadov.  

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ray je skvely chalan. Dobre vyzera, s modou si rozumie, ma vyberany vkus, vyzna sa v politike, sportuje pravidelne. Ma dobry job, je komunikativny, jazdi na sportovom kabriolete a studuje financnicvo na Oxfordskej univerzite. Vsetko znie idealne. Vsetko akoby sa anulovalo, ked pridu na rad zeny. Ray ma vacsie slova ako ciny. No ma aj snahu zmenit veci k lepsiemu. A ona by mala byt ta velka skuska. 

Telefon sa ozval znova.,, Tak o co ide?’’, pytam sa nedockavo, pretoze Ray nie je typ, ktory by travil piatok vecer riesenim serioznych veci, ani pozeranim Frasera u mna doma.,, O baby, o co ine!” prehodil a vybral sa do kuchyne pre pohare. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Takze nic seriozne. Vydychnem si netusiac, co ma caka.,, Pozri toto mi poslala. A som z toho na nervy. Mam vybrat hru, o ktorej si myslim, ze svedci jej intelektu a....”Zvysok SMS som citovala v uvode. Dobra mrcha. Automaticky sa pytam, ci vobec za to stoji a s napalenim, s akym vieme chranit svojich priatelov si predstavujem, ako jej rozbijem drzku pri nasom velkom zoznameni. No nezasluzila by si, este ani oficialne nie je jeho priatelkou a uz ho komanduje!

Ked padla flasa vina, zhodli sme sa, ze Levi kral nie je az taky presvedcivy, Wicked mozno prilis moderene, hoci ja som verila, ze tejto carodejnici by bodlo nastavit zrkadlo. Kabaret prilis opozerany, Pan prstenov na javisku nemal dobre recenzie a je vraj strasne dlhy...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Lenco som zbehla po dalsiu, mala som to v hlave. ,, Ked sa tolko vystacuje, zober ju na Les Miserables, vecera vo francuzskom Paul’s v Covent Garden a impresia je na svete”, napadlo ma rychlejsie ako som vydlabala korok z flase. V tom nie som celkom zrucna.  

,, To aby aspon vyzerala k svetu”.Ray pochopil moje podpichnutie a okamzite sa prihlasil na Facebook, aby mi ju aspon ukazal.  

Dokoncili sme dalsiu flasu, doobdivovali tanecne kreacie Pharrella Williamsa na MTV, Ray dorepoval, bookli sme listky do divadla, rezervaciu v restauracii, nejakym zazrakom sme dopisali Rayovu esej o vybere hry ( aj ked on dvakrat zaspal) a ja som stale nechapala, preco to robime, ale bol to netradicny a zabavny sposob travenia piatkoveho vecera. Nadranom som Rayovi vytlacila kopie listkov, eseji, a inych zbytocnosti a nalozila som ho do taxika s pozehnanim na vecer. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Po podobnom veceri sa logicky zobudite s dobrym pocitom. Hlava sa mi prijemne krutila, zobudila som sa okolo obeda, ranajky v posteli a sladke sobotne nicnerobenie. 

Po stvrtej zvoni telefon. Vyborne, program na dnesny vecer sa zacina hrnut.,, Babe, toto mi neuveris, som stale na tom hlupom meetingu v Birminghame…”Ray? Necakam, ze dnes niekam vyrazime, on uz program ma…,, Ja viem, co si o tom celom myslis, ale nemohla by si s nou ist na veceru a ja tam dobehnem…zachranis mi zivot, vies, ako mi na nej zalezi…”

Skor ako sa dostal do sekcie totalnych blbosti, ktorym vedel, ze aj tak neverim, bolo uplne jasne, ze sa z toho nevykrutim. Logicky nebudem volat svojim kamaratom, aby ho zaskocili na rande. Ale co tam mam robit ja?? 

Kedze cela Rayova love story s touto slecnou zacala sikanou, mala som sa na co tesit. Sedela netrpezlivo za stolom a prezerala si menu. Kedze som zena, nechala som ju cakat. Kedze som to ja, neslo ani tak o princip pohlavi, ale skor o moj navyk, spoliahajuc sa na fakt, ze ona- tiez zena, to pochopi. 

Pozdravila som ju, prisadla som si a skumala som jej sokovanu tvar. Samozrejme, ze Ray jej nepovedal o zmene planu. Samozrejme, ze sa jej to nepacilo, ale tvarila sa, ze chape. Dominantna bola, aj celkom pekna, Rayov typ. 

,, Tak ako to je s tou hrou?”, spytala sa a obiednala flasu vina. Bieleho. Prvy spolocny znak. Podala som jej pokrceny vytlacok mojej eseje a ona sa rozosmiala.,, Ti chlapi uz dnes fakt urobia vsetko, no veris tomu?! Ako keby to mne nebolo uplne fuk. ” 

Nie a neverim, ani tomu, ze som to pisala ja. O polnoci v piatok. Ale bolo celkom lahke uverit tomu, ze sa Ray v piatok zasekol v zapche, takze som si opat pozrela Les Miserables.  

O svojej volbe som nepochybovala ani minutu. Francuzska revolucia, skvele herecke vykony a hudba, boli zarucenene sposobom, ako ocarit. Nesklamala. Na konci mala Rebecca v ociach slzy, tak ako mnoho inych okolo nas a nezbavila sa ich, ani ked sme vysli do londynskeho nocneho sveta.  

,, Vies kolko casu som ja zabila, a to sa clovek musi dosta na rande s niekym s rovnakeho pohlavia, aby pochopil”, smoklila na mojom pleci. 

No nebolo to celkom mojou zasluhou. Les Miserables ma strasne silny a emotivny zaver, ktory naozaj dojme aj najvacsieho sikana, ci tvrdasa.  A Ray sa mi uz len podakoval, ked si ju z mojho usmokleneho pleca vyzdvihol do vlastnej naruce.

Keby zeny planovali kazde rande, mozno by vztahy boli celkom ine... A celkom urcite by kazda mrcha dostala prirucku.

Veronika Lestakova

Veronika Lestakova

Bloger 
  • Počet článkov:  10
  •  | 
  • Páči sa:  0x

SOM.Zijem. Premyslam. Vidim. Ucim sa. Spoznavam. Prechadzam. Zaznamenavam. Chapem. Snazim sa. Citim. Tvorim. Zoznam autorových rubrík:  BIG CITY LIFECreative Writing- ENGLISHPracujemSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu