reklama

V mozgu nefunguje DELETE…

Neverim na pubertalne lasky. Kolko sme ich mali? Blondak zo sobotnej noci, playboy zo strednej skoly, plavcik z lokalneho kupaliska, platonicky sused, spoluziak, kamaratkin bratranec na prazdninach, chalan z tabora… Kazdy na dobu neurcitu. Kolko mien si pamatate? Ja jedno. Toho prveho. S citmi.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)

Ked mate patnast, verite, ze toto je ONO. Damy a pani, toto je ON. Dalsi z klamov dospievania. Ale aj starsi jedinci maju problemy oddelit city a realitu, takze tragedia este nie je na mieste. Nie hned. V patnastich totiz snivate o “dospelackom” zivote, ale viac menej je jasne, ze obruckou to neskonci.

A po troch mesiacoch to bolo jasnejsie ako svetlo. Kracali sme spolu, po tom co sme sa ubezpecili, ze vzdialenosti a rozdiely boli neprekonatelne. Stojite tam ako zmoknute kura, pred clovekom, ktoremu by ste na povel rozkrajali vlastne srdce a rozmyslate, ako sa ho uz nikdy nebudete moct dotknut, ako ho uz mozno nikdy neuvidite a podobne hororove scenare. Znicite fotky, polamete CD s “vasou” hudbou, vyplacete si srdce, a ked to uz dalej psychicky ani fyzicky nejde, idete dalej. Postraumaticke obdobie vyplnite aktivitami rozneho druhu, aby sa lahsie zabudalo, a tak to pekne ide par rokov.  

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zapla som pocitac. Telefon nezvonil, studenti nechodili. Bolo len pol deviatej. Tretikrat som sa vratila do kupelne. Dalsich pat minut som na seba civela v zrkadle. Akoby som mala zasa patnast. Napriek kratkemu spanku, istemu mnozstvu alkoholu v krvi z predoslej noci a dvojhodinovej ceste, to bolo celkom nepoznatelne. Stale som mala v hlave jeho slova. Ja a on. Zasa spolu.

Po dvadsiatke to s naivitou byva sice stale tragicke, ale ak ste s clovekom, pre ktoreho ste laskou odpadavali v patnastich, tato idea sa automaticky anuluje.  

Sedela som obklopena jeho priatelmi. Nevideli sme sa viac ako rok, netusim, ci zmenil priatelov, nikdy som ich vela nepoznala. Nase zivoty sa odohravali na inych miestach s obcasnym prepojenim a pravidlenymi esemeskami.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Za mnou zapadalo slnko. Gycovy opis, ale obaja mame radi slnecne cokolvek. Stale sa to tocilo okolo slnecnej sustavy. Ja hviezda slnku naklonena, povazovala som to za znak. Ano, aj po dvadsiatke su znaky znakmi a maju svoju dolezitost.  A znak, ze nieco je spravne?

Neviem, o com rozpravali jeho priatelia. Priznat to je sice trochu neslusne, ale cokolvek sa tam dialo, bolo to o nas. Stravili sme polovicu noci v zahrade a hrali si stare pesnicky. CD-cka doniesol on, moje su uz par rokov dolamane, ale pamat nezlomite. Spievali sme spolu vsetky piesne, ako kedysi. A potom v celom nasom on&off vztahu tahajuceho sa niekolko rokov, sme spolu stravili zvysok noci. Prvej. Prozaicke. Usvedcujuce. Nezmenil sa. Len viac vie a viac vidi.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Odisla som so svitom slnka. Zase to slnko. Ze nas este nespalilo? Nespal iba tam sedel a objal ma. Desivo. V duchu som sa smiala, ze to berie akosi privazne, vsak neodchadzam na vzdy...Ani v dvadsiatke clovek nedokaze predpokladat, ci niekto tak blizky veri rovnakej veci. Rovnako silne a odhodlane. V duchu som sa smiala len kratko. Skusili sme to treti krat a aj teraz nie. Bol busy. Zapadlo slnkom nad pokusmi a rokmi. Uz som nelamala CD, clovek si na to casom zvykne.  

Presli dalsie roky. Vzdy som verila, ze clovek s vekom dokaze vidiet a predpokladat veci, ale...nic sa nemeni. Zostava teenagerska naivita a racio ustupuje srdcu. Chceme, ci nie. Spomienky pretrvavaju, v mozgu nefunguje DELETE a niekedy ani v srdci.  

Veronika Lestakova

Veronika Lestakova

Bloger 
  • Počet článkov:  10
  •  | 
  • Páči sa:  0x

SOM.Zijem. Premyslam. Vidim. Ucim sa. Spoznavam. Prechadzam. Zaznamenavam. Chapem. Snazim sa. Citim. Tvorim. Zoznam autorových rubrík:  BIG CITY LIFECreative Writing- ENGLISHPracujemSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu